Mijn Eerste Werkweek & Eerste Feestje - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Chantal - - WaarBenJij.nu Mijn Eerste Werkweek & Eerste Feestje - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Chantal - - WaarBenJij.nu

Mijn Eerste Werkweek & Eerste Feestje

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

11 September 2016 | Mexico, San Miguel de Allende

Hoi Hoi, daar ben ik weer 
Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties die jullie op mijn reisverslag hebben geplaatst. Het was super leuk om ze te lezen. Thnx.

Mijn eerste werkweek zit er alweer op! Het was echt superleuk. Het team waarin ik werk is heel erg leuk en aardig. Maandag op mijn eerste dag hadden we teammeeting. Elke maandag komt het gehele team bij elkaar om de week ervoor te bespreken en de week die komen gaat. Het was dus een mooi begin voor mij om iedereen te leren kennen. Eerst iedereen ontmoet en mezelf voorgesteld. Iedereen was heel hartelijk en verwelkomden me warm. Het vast team bestaat uit vier mensen en dan is er nog een intern, een jongen uit Engeland. En als het goed is komen er gedurende deze maand nog twee interns, dus zijn we gezellig met vier stagiaires. De team meetings gaan half in het Engels half in het Spaans, maar gelukkig vertaald Jennifer (mijn begeleider) af en toe wat voor mij  Het kantoor is ook super grappig, maar ook zeker wel mooi en sfeervol. Het is in een soort van grote ronde tent met een hoog dak. Daarin worden testen gedaan naar de kwaliteit van water, maar werken ook ik en de andere mensen er achter hun laptop. Van alles wat. Heel gezellig  Voor de eerste week was het vooral een beetje kijken wat ik kan doen en waarop ik me ga focussen. Er zijn meerdere dingen op het gebied van communicatie wat ik kan oppakken. Aan het eind van de eerste week heb ik ook al wat dingen ‘geproduceerd’. Communicatiemateriaal die ze kunnen gaan gebruiken voor educatie binnen de lokale samenlevingen. Dylan en Saul hebben een nieuw project opgezet met een nieuwe community en ze hebben mij gevraagd of ik daarvoor communicatie/educatiemateriaal kan schrijven. Het begon met lastige formules en krabbeltjes van de technische mannen en uiteindelijk kwam ik met een voorstel voor een flyer met ‘invulopdrachten’ voor de mensen uit de samenlevingen. Super leuk om te maken, aangezien je goed moet nadenken hoe je mensen iets gaat leren a.d.h.v. hun opleidingsniveau (wat ik de rurale gebieden niet heel hoog is). Dus ik zie het wel zitten om hier nog vier maanden te werken ! Verder ga ik me ook richten op hun website en ander materiaal, zoals flyers en posters om naar de buitenwereld te vertellen wat ze precies doen.

Van het weekend had ik al meteen een gezellig feestje. Samen met Jaime en Diana ben ik naar de verjaardag van Jaime’s vader geweest. Hij heeft ergens een stuk land (echt een megastuk) wat een soort bos/woestijn achtig is. We hebben daar gezellig gekletst, gezeten en lekker gegeten. Later op de dag zijn we naar beneden gelopen, naar de rivier. Een tocht door de bush-bush. Terwijl we het liepen noemden we het ‘our Jungle tour’. We waren met een groepje van 8 volwassenen en 6 kinderen (die voornamelijk op de rug/buik van de ouders meegingen). Super gezellig en super mooie natuur !!

Zondags lekker rustig dagje gehouden en ’s middags nog samen gegeten met de familie hier. Jaime vertrok zondags weer na het middageten terug naar NL.

Mijn eerste ‘echte’ weekje is dus super verlopen en ook mijn weekend was weer Top ! Op naar week 2.

Xx

  • 14 September 2016 - 09:03

    Harry Jeurissen:

    Hoi Chantal,

    Door jouw avonturen zit ik nu met een echtgenote die toch wel een beetje jaloers op je is. Ze zou heel graag bij je om eem hoekje willen kijken. Ik heb haar gezegd dat het wel erg ver is maar dat we nog wel meer berichtjes van je zullen krijgen en dat ze het daar maar mee moet doen. Als compensatie gaan we daarom volgende week maar een week naar de Eiffel. Is ook leuk.
    Geniet en blijf je berichten schrijven zodat wij hier met je mee kunnen genieten.
    Groetjes, Opa Harry

  • 14 September 2016 - 10:00

    Marjan Van Den Brink:

    Hallo CHANTAL,

    Dat was weer mooi om te lezen.
    Wat goed dat je van alles kan ontwikkelen, mooi creatieve dame.
    Prachtige foto's, wat een natuur.
    Je bent echt in een heel andere wereld.
    Fijn dat je zo goed opgenomen wordt in het team.
    Unie maakt het goed.
    Heel veel succes en plezier.
    Lieve groetjes Marjan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Een update over mijn stage-tijd in Mexico :)

Actief sinds 07 Sept. 2016
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 9537

Voorgaande reizen:

04 April 2017 - 12 December 2017

Mexico 2.0 !!

31 Augustus 2016 - 18 Januari 2017

Stage bij Caminos de Agua in San Miguel de Allende

Landen bezocht: