Laatste Blog - alweer anderhalve week in NL ;) - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Chantal - - WaarBenJij.nu Laatste Blog - alweer anderhalve week in NL ;) - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Chantal - - WaarBenJij.nu

Laatste Blog - alweer anderhalve week in NL ;)

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

30 Januari 2017 | Mexico, San Miguel de Allende

Hoi lieve lezers,

En toen was ik gewoon alweer een dikke anderhalve week thuis. In mijn eigen warme huis, in onze kleine koude kikkerlandje. En na alweer helemaal gewend te zijn, schrijf ik mijn laatste blog voor jullie. De laatste weken heb ik nog veel beleefd!

Vrijdag 6 januari was het zover. Mam en Thea zouden aankomen in Mexico-City. Aangezien het een flinke rit is vanuit San Miguel naar Mexico-City ben ik eind van de middag al vertrokken om ’s avonds laat op het vliegveld te zijn :). Ik had reuze zin om hun te zien! En daar kwamen ze! Alles is goed gegaan met de reis en we zijn naar ons hotel gegaan en hebben lekker geslapen. We zouden de eerste daagjes in Mexico-Stad verblijven om dat te bekijken. Zaterdag hebben we de hele dag rondgelopen door de stad. En hebben we een bustour gemaakt. Heel veel gezien. Mooie gebouwen, kerken, parken en heerlijk gegeten. Ook nog per toeval een museum gezien met kerstallen. Heel leuk, wel honderden (500 zoveel). De tweede dag gingen we naar Xochimilco. Dit was aan de andere kant van de stad. We hebben de metro en tram gepakt. Heel grappig, want de metro’s in Mexico-Stad hebben een ‘vrouwen-zone’. Hier mogen alleen vrouwen en kinderen zitten. Wij gingen ook in dit gedeelte zitten, wat het reizen wel relaxter maakte. Ik moet wel zeggen, de gehele metro was niet eng ofzo, maar zo een zone is toch wel een goede uitvinding. Xochimilco is een gedeelte van de stad waar vroeger landbouw werd verbouwd. Het is land met vele riviertjes en daartussen werd er verbouwd. Tegenwoordig is het een toeristische attractie geworden en kan je over deze rivieren met speciale bootjes. Wij gingen ook zo een boottour maken. Je krijgt dan een meneertje die de boot bestuurd. Wij kregen een heel oud mannetje. Hij was wel erg schattig :) Dit was echt een belevenis ! Waar we ook keken, OVERAL waren er bootjes om je heen. Super veel mensen en bootjes. En de bootjes zijn allemaal heel kleurrijk wat het heel mooi maakt. Ook waren er verschillende bootjes met Mariachies (Mexicaanse muziekband). Zij kwamen met de bootjes langs varen en bleven dan naast je bootje een serenade brengen. Hartstikke gezellig ! We hebben heerlijk gerelaxt, genoten van de muziek en gekeken naar de natuur. Nog steeds werden er planten verbouwd. Maar nu niet meer zoveel landbouw om voedsel te produceren, maar planten voor de sier. Maandag zijn we naar Theothuacan geweest. Dit is een dorp waar je de ruïnes van de piramides kan zien. Het is echt heel bijzonder om te zien. Er zijn twee grote piramides. Hele grote ! En daarnaast zijn er nog heel veel kleinere tempeltjes/piramides. De twee grote waren de Piramide van de Zon en van de Maan. Ik ben helemaal naar boven gelopen. Echt heel mooi was dat! We hadden een gids die veel vertelde. Vroeger was dit gewoon een dorp waar mensen woonden, handelden, en naar de kerk gingen. Super indrukwekkend om daar tussen te lopen. Voordat we bij deze piramides aankwamen zijn we nog gestopt bij een cactus plantage. Daar vertelde ze ons wat je wel niet allemaal met cactussen kunt doen. En hebben we bepaalde drankjes geproefd gemaakt van cactus sap. Toen de piramides en na de piramides hebben we met de groep heerlijk gegeten. En echt Mexicaans buffet. Toen weer richting Mexico-Stad en daar hebben we de grootste kerk van Mexico gezien. Heel indrukwekkend en echt heeeeel groot! Naast deze kerk stond een andere kerk (welke de originele was) die helemaal verzakt was. Hij stond helemaal schuin, doordat alle grond van Mexico uit een moeras bestaat. De onderste laag. Hele gezellig dag en veel geleerd over Mexico-Stad. De volgende dag zouden we vertrekken en richting San Miguel gaan.

Woensdagochtend was onze eerste ochtend in San Miguel. We hebben heerlijk ontbeten met Sylvia. Een echt Mexicaans ontbijt en zo hadden mam en Thea ook meteen gezellig kennisgemaakt met Sylvia. Na het ontbijt zijn we met Aaron en Sarah naar het land gegaan. De plek waar Caminos hun filters produceert. Ik wilde graag iets van mijn werk laten zien en het land is wel interessant om te bekijken. Dylan was er ook en heeft ons een rondleiding gegeven :) Mam en Thea vonden het heel interessant en we hebben een gezellige dag gehad :). Zelfs nog geholpen met samples nemen uit de oude filters.

De dag erna hebben we het een beetje rustig aan gedaan. Lekker gewandeld door San Miguel om ook mijn stadje te laten zien. Op terrasjes gezeten, over markten gelopen, de binnenstad laten zien en kerkjes bekeken. Vrijdag zijn we naar een speelgoed museum geweest. We hebben traditioneel Mexicaans speelgoed gezien. Heel kleurrijk en vooral handgemaakt speelgoed. Heel bijzonder. En ’s middags hebben we een heerlijke wandeling gemaakt in de botanische tuinen. Dat is echt een mooie plek van San Miguel. Een botanische tuin met allemaal cactussen. Dat klinkt niet heel aantrekkelijk of mooi, maar het is echt heel mooi! We zijn ook nog een dagje met Sylvia mee geweest naar haar Rancho. Dat was ook een plek waar ik graag kwam. Super relaxte omgeving. Gewoonweg genieten!
De laatste dagen braken alweer aan. De tijd vloog! Mam, Thea en ik hebben gekookt en ik had mijn vrienden en collega’s allemaal uitgenodigd. Mam had heerlijke Surinaamse roti en rijst gemaakt. Iedereen heeft ervan genoten en het was heerlijk om iedereen zo bij elkaar te hebben en zo gedag te zeggen. De dag voordat we vertrokken had Caminos een dag georganiseerd voor alle vrijwilligers. Om te bedanken voor het afgelopen jaar. We zijn met zijn alle naar de hotsprings geweest. Dat zijn een soort van zwembaden, maar dan met natuurlijk warm water. Dit water is van zichzelf warm en wordt warm gehouden. Heerlijk ontspannend. En heerlijke laatste dag met het Caminos Team. Mam en Thea waren ook gezellig mee. Goede manier om dan toch echt gedag te zeggen tegen al mijn vrienden en directe collega’s.

En toen was het alweer de dag van vertrek. Na een spannende oponthoud, met de vraag of we onze vlucht nog zouden redden, hebben we met behulp van alle lieve mensen, onze vlucht toch nog gered. Op tijd aangekomen op het vliegveld, snel ingecheckt en daar gingen we. Op weg naar Nederland. De vlucht is goed gegaan en pap en kris kwamen ons ophalen.

En toen was mijn Mexico avontuur afgelopen. Zoals jullie hebben kunnen lezen in al mijn blogs heb ik SUPER genoten! Het was een hele bijzondere tijd, waarin ik veel heb geleerd, veel nieuwe dingen heb ervaren, hele mooie en lieve mensen heb ontmoet die nu mijn vrienden zijn en een ervaring die ik nooit meer ga vergeten. Mexico zit toch echt een beetje in mijn hart :).

Thank you Mexico, San Miguel de Allende, Caminos de Agua and all the lovely people I met who I can now call my friends ! Muchas Gracias por Todo

Ook bedankt aan jullie allemaal die mijn blog hebben gelezen. Ik genoot ervan om al jullie lieve en leuke berichtjes te lezen :)

Hele dikke knuffel, oftewel un grande abrazo !!

Chan

  • 30 Januari 2017 - 18:53

    Opa Harry:

    Hoi Chantal,

    Jammer dat dit je laatste blog is. Maar ach, je hebt nu de smaak te [pakken om de wereld te verkennen dus komen er misschien nog wel meer verhalen in de toekomst. Tante Ans en ik hebben van de verhalen SUPER genoten.
    Bedankt voor je mooie verhalen en gauw tot ziens. Opa Harry

  • 31 Januari 2017 - 13:50

    Kris:

    <3

  • 08 Februari 2017 - 18:25

    Maureen:

    Hoi Chantal,

    Aan al het moois komt een eind. Je hebt zeker een SUPER tijd gehad en veel geleerd. Ik heb iig genoten van je verhalen en die deden ook weer mijn herinneringen aan Mexico leven.
    Bedankt voor je reisverslagen en succes met je vervolgkeuze. Odi Maureen

  • 19 Februari 2017 - 09:52

    Thea:

    Hoi chantal het was ook voor mij een super mooie tijd in Mexico. En heel leuk een kijkje te krijgen in het mooie werk dat jullie doen in Mexico. Bedankt en volgens mij ben je nog niet klaar daar!! Heel veel succes met het vervolg lieve groet Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Een update over mijn stage-tijd in Mexico :)

Actief sinds 07 Sept. 2016
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 9548

Voorgaande reizen:

04 April 2017 - 12 December 2017

Mexico 2.0 !!

31 Augustus 2016 - 18 Januari 2017

Stage bij Caminos de Agua in San Miguel de Allende

Landen bezocht: