Brazilië Avontuur door Kris - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Chantal - - WaarBenJij.nu Brazilië Avontuur door Kris - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Chantal - - WaarBenJij.nu

Brazilië Avontuur door Kris

Door: Kris & Chan

Blijf op de hoogte en volg Chantal

31 Mei 2017 | Brazilië, São Paulo

Hoooi Iedereen,

Daar ben ik weer :) En ik heb alweer genoten van jullie eerste reacties op mijn eerste blog van dit tweede Mexico avontuur ! Dit keer een speciale blog ! Geschreven door Kris: een blog over onze Brazilië avonturen!

Maandag 24 april 2017: Jaja jarig! Deze verjaardag is een speciale, want vandaag begint ons avontuur in Brazilië. Met mam met bus en trein richting Schiphol. Ook Chan is op weg, maar dan vanuit Mexico. In Madrid moeten mam en ik nog een keer overstappen, maar alles gaat goed en soepel. Na de lange reis komen we de volgende dag aan. Even wachten op Chan en dan met de taxi naar Jaime. Jaime is mijn co-maatje geweest tijdens de laatste drie jaren Diergeneeskunde. Hier worden we met open armen ontvangen. De volgende dag gaan we met Jaime de stad van Sao Paulo bezoeken. Helaas is het niet zo lekker weer en het regent. Maar onze gastheer Jaime heeft overal aan gedacht en genoeg paraplu’s meegenomen.

Donderdag vertrekken we alweer vanuit Jaime richting Carina in Catanduva (zes uur rijden met de bus!). Carina is een huisgenoot geweest van Chan in Wageningen en zij gaat aankomende zaterdag trouwen met Renato. Iedereen is heel blij om ons te zien en Ricardo, het broertje van Carina heeft voor ons een lekkere lunch gemaakt. Nadat we hebben gegeten en wat hebben gekletst, gaan we door naar het hotel. Daar maken Chan en ik ons klaar voor het vrijgezellenfeest. We gaan naar een bar bij het hotel om de hoek. Het wordt een gezellige avond met typische Braziliaanse drankjes, muziek en poolen. De volgende dag gaan we met Carina, Renato, Ricardo en twee van Carina haar vriendinnen naar het Cacacha museum om pijpjes met verschillende smaken cachacha voor haar bruiloft uit te zoeken. Cacacha is een Braziliaanse alcoholisch drankje, wat heel erg bekent is en zeer veel gedronken wordt. Het museum heeft allerlei soorten smaken. We krijgen van alles te proeven. En is eigenlijk best wel heel lekken :P

Zaterdag 29 april: Vandaag is de bruiloft! Het begint met een ceremonie in de kerk. Eén voor één komen de families binnen. Eerst de ouders van het bruidspaar, daarna alle bruidsmeisjes, de bloemenmeisjes, het ringenmeisje en helemaal als laatst Carina. Wat was ze mooi! Hoewel we geen Portugees verstaan konden we toch heel goed de sfeer proeven en het was echt heel mooi en liefdevol. Carina en Renato straalde echt!! Daarna door naar de feestlocatie. Deze is echt super groot en mooi. Lekker gegeten, gedanst en gefeest. Als special act kwam er nog een brassband!

De volgende dag reizen we alweer verder en nemen we de bus naar Campinas (vier uur rijden). Daar komt Jaime ons ophalen en gaan we samen naar de boerderij van de opa van de jongens. Wat is de boerderij prachtig en wat zit er veel en mooie grond bij. Oma ontvangt ons hartelijk en heeft meteen wat te eten voor ons klaar. De volgende dag gaan we wandelen met Jaime en de jongens. De jongens vertellen vol enthousiasme over het land en de rivier waar we naartoe gaan. We moeten wel een lange broek aan want we gaan in het bos en daar zitten prikplanten en mega spinnen en andere beestjes. Chip (Jaime’s hond) gaat ook gezellig mee. We wandelen niet heel snel want we moeten natuurlijk naar alle mooie bloemen en planten kijken en er natuurlijk ook mooie foto’s van maken. Dus na 1,5 uur hebben we nog geen 2 km gelopen! We schroeven het tempo dus maar een beetje op! Het laatste stuk is steil en niet echt een pad. Nadat we naar het uitkijkpunt zijn gelopen, wandelen we weer terug.

De volgende dag hebben we een rustig dagje want ‘s nachts gaan we met de nachtbus naar Rio de Janeiro. We komen de volgende ochtend om half acht aan in Rio. Het appartement ziet er echt super mooi en schoon uit! Snel een planning maken voor de dag en dan snel op weg, want we hebben maar een paar dagen. Op weg naar onze eerste bezienswaardigheid worden we aangesproken door een taxi meneer die ons een hele dag door Rio aanbiedt. Dat klinkt goed en we gaan met hem mee. De eerste stop is het grote en bekende Jezus beeld. Heel indrukwekkend en zo groot! En vanaf boven heb je een geweldig uitzicht over de hele stad. Onderweg vertelt de chauffeur ons van alles over de omgeving en de wijken waar we doorheen rijden. Na het beeld gaan we naar het nationale park, waar we naar twee uitkijkpunten kunnen lopen en kunnen uitkijken over de stad. Daarna door naar de hele mooie gekleurde trappen. Helemaal betegeld met verschillende tegels. Na de trap gaan we door naar de kathedraal. Daarna brengt de chauffeur ons weer netjes terug naar het appartement. Al met al een hele leuke dag waarop we veel verschillende dingen hebben gezien.

Laatste dagje in Rio alweer. We gaan naar de botanische tuinen. Het is zo mooi en best groot, voordat we het weten hebben we nog maar de halve middag over. Na de botanische tuinen hebben we nog heerlijk de namiddag op het strand gelegen. Chan en ik zijn ook nog de zee in geweest. Op en rondom het strand lopen allerlei verkooplieden met ijsjes, kaas, zonnebillen, cocktails, garnalen etc. ’s Avonds eten we onder het genot van een cocktail, bij een restaurantje aan het strand met live muziek op de achtergrond.

De volgende ochtend is het alweer tijd om verder te reizen naar Paraty. Alle spullen inpakken en naar de bus. In Paraty lopen we vanuit het busstation naar het hotel. Daar onze spullen neergezet en snel op weg naar het historische centrum, wat ook op loopafstand is. Daar gaan we informeren naar een city tour met gids. Helaas kan dit alleen om vijf uur ’s middags met een Engelse gids en kunnen we dus niet mee, want dan zitten we alweer in de bus richting Sao Paulo. Daarom besluiten we een eigen tour te doen naar verschillende mooie gebouwen en plekken van de stad. Dit alles onder begeleiding van tourgids Miss Kris. We hebben bijna alle plekken bezocht en uitgebreid foto’s gemaakt. Ook nog even naar de bootjes en het strand gewandeld. En ’s avonds weer terug naar Sao Paulo.

En dan zit ons avontuur er alweer bijna op! Vandaag alweer laatste dagje dat we met het hele gezin van Jaime samen zijn. We gaan naar het park van Sao Paulo. Mooi en relaxed park, midden in de stad. In het park gaan we naar een museum over de slaventijd in Brazilië, erg indrukwekkend. Om de dag af te sluiten gaan we uit eten met zijn allen en proeven we allemaal typisch Braziliaanse gerechten. Heerlijk was het!

En toen was ons Brazilië avontuur echt voorbij. De tijd is veel te snel gegaan en we hebben genoten van elke minuut. We hebben ons meer dan welkom gevoeld, zijn verwend en hebben er heel wat ‘nieuwe familie’ bijgekregen. Het land, de mensen en de natuur hebben ons een onvergetelijke tijd bezorgd. Ze hebben ervoor gezorgd dat als we ooit teruggaan naar Brazilië het als ‘thuiskomen’ zal voelen. De tijd is te snel gegaan en we waren graag nog langer gebleven. Maar dan is het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Mam en ik vliegen veel eerder dan Chan. We eten met z’n drieën eerst nog gezellig en dan is het echt tijd om ook van Chan afscheid te nemen en richting het vliegtuig te gaan. Na een overstap in Madrid komen mam en ik aan op Schiphol. Chan heeft de hele middag nog moeten wachten op het vliegveld van Sao Paulo, maar ze heeft zich vermaakt en vond het niet zo erg gelukkig. Na een lange vliegreis gevolgd door een vijf-urige bus en taxirit is Chan ook weer veilig aangekomen in Mexico. En was dit het einde van ons Brazilië avontuur. In één zin omschreven, een onvergetelijk avontuur !

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn blog ! En zo ook een beetje hebben kunnen genieten van ons avontuur. Groetjes, Krisss

Nog even een berichtje van mij, Chan :). Ik vond het super leuk dat Kris dit keer de blog heeft geschreven en ik hoop dat jullie hebben genoten van het lezen. Ik heb het ook echt ervaren als een onvergetelijke tijd en het was volop genieten. Sowieso om even een heerlijke vakantie te hebben samen met Mam en Kris. Dat was voor mij echt heerlijk, zo tussendoor mijn Mexico avontuur. En daarnaast, ook alle mensen die wij hebben ontmoet in Brazilië. Voor mij was het echt speciaal om Carina, mijn huisgenoot te zien in Brazilië, het land waar ze woont. En om haar familie en Renato zijn familie te ontmoeten. Iedereen was zo aardig en lief en verwelkomde ons meteen. Op de dag van de bruiloft zelf kwamen veel familieleden ook af en toe bij ons kletsen, we waren gewoon één van hun doordat we ze de dagen daarvoor al hadden ontmoet. En de bruiloft zelf, was echt een hele ervaring. Zo mooi, liefdevol, en speciaal! En dan ook de tijd bij Jaime was heerlijk. Hij heeft ons met open armen ontvangen en ons zeker verwend ! Ook Mariana, zijn vrouw, en hun twee kids waren erg blij dat we kwamen en met zijn allen hebben we er een heerlijke tijd van gemaakt. En Rio. Ja, Rio, dat is toch wel echt DE stad van Brazilië die je gezien moet hebben. Echt een hele mooie en levendige stad!! Een hele ervaring dus, waarbij ik heerlijk heb genoten !! En weer met nieuwe energie terug ben gegaan naar Mexico 

Knuffel van mij, en tot snel !
Xx

• 31 Mei 2017 - 13:41

Mamsier:

Complimenten voor Kr!sss. Super hoor. Bedankt!

• 02 Juni 2017 - 07:13

Marilyn:

Heerlijk verhaal om te lezen Kris