Viva Mexico, Viva San Miguel - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Chantal - - WaarBenJij.nu Viva Mexico, Viva San Miguel - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Chantal - - WaarBenJij.nu

Viva Mexico, Viva San Miguel

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 September 2016 | Mexico, San Miguel de Allende

Viva Mexico, Viva San Miguel,
Oftewel Leven Mexico, Leven San Miguel. Afgelopen donderdag en vrijdag was het Onafhankelijkheidsdag in Mexico en was er een groot feest in de stad. Het grappige aan Mexico is dat niemand echt weet wat het programma is, ook de Mexicanen die ik ken, maar dat het wel super gezellig is. Dus donderdagmiddag ben ik samen met Billy, hij is ook een stagiaire bij Caminos en komt uit Engeland, richting stad gegaan. Veel mensen, veel eettentjes en een gezellige sfeer. Plotseling kwam er een stoet met echt heeeeeeeel veel paarden langs. Dat waren de traditionele ‘cowboys’ van omliggende steden en dorpen. De onafhankelijkheid is in een dorp vlakbij hier begonnen destijds. Deze paardenstoet rijd vanaf dat dorp een hele route en komt dan ook langs San Miguel. Na de paardenstoet kwamen er allemaal soort van teams, later kwamen we erachter dat ook hun uit verschillende steden kwamen. Ze werden voorgesteld en ging rondjes rennen rondom het hoofdplein zodat iedereen ze kon zien. Verder die dag waren er allemaal muziekbandjes overal op straat en veel mensen en gezelligheid. Later op de avond kwam er opeens ook een stoet mensen langs, in allemaal witte kleding en met een fakkel in hun hand. Op gegeven moment liepen we opeens achteraan van die stoet alsof we erbij hoorde :P. Wat we wel hadden gehoord over de planning was dat er elf uur vuurwerk zou zijn. Dus zijn we gezellig in de stad gebleven tot elf uur. Het vuurwerk was super mooi. Rondom de kathedraal, welke in groen/wit/rood was gekleurd. Superveel en supermooi vuurwerk. Ze hadden ook een soort toren met vuurwerk. Hij werd dan aangestoken vanaf onder en dan ging het omhoog en dan ging steeds een ander gedeelte van de toren branden in verschillende kleuren en figuren. Super Mooi !! Een geslaagde dag dus. Vrijdag waren we van plan om naar kantoor te gaan, maar toen hoorden we dat eigenlijk vrijdag een vrije dag was en wilde we niks missen dus zijn we weer de stad ingegaan. Deze dag waren er optochten van de politie, militairen, het rode kruis, bereden politie. En af en toe ook nog weer wat paarden tussendoor. Verder weer veel gezelligheid en eettentjes en bandjes. Er waren nieuwe torens voor het vuurwerk zagen we overdag, dus gingen we ervan uit dat er ’s avonds ook weer vuurwerk zou zijn. Dus wij gingen ’s avonds ook de stad in en er was weer vuurwerk. Vandaag wel opeens om half tien :P Maar ook weer super mooi! Twee zeer geslaagde dagen rondom het Mexicaanse onfhankelijkheidsfeest zou ik zeggen !!

Zondags ben ik mee geweest met Sylvia en Diana naar het stuk land van Sylvia. Ook een supergroot stuk land en super mooi. We hebben er lekker gewandeld. Super mooie natuur en mooi uitzicht. Ze hebben er ook een huisje staan, dus na het wandelen lekker gegeten en gechilld daar. Ook een super gezellige dag !!

Tot snel weer :)

• 21 September 2016 - 09:48

Marjan Van Den Brink:

Hallo Chantal,

EEn prachtig kleurrijk land, indrukwekkend hoor .
    Mooie feestdagen.
    iK KAN ZIEN DAT JE GENIET, geweldig.
    Nog heel veel plezier en succes.

Lieve groeten,

Unie, Lady en Marjan.

• 21 September 2016 - 10:11

Opa Harry:

Hoi Chantal,

Je bent wel met je neus in de boter gevallen hoor! Alleen maar feest en lekker eten. Je doet toch ook nog wel wat voor je stage? Als ik je verslag weer lees is het allemaal super. Gelukkig maar.
    Geniet er maar van.
    Opa Harry